Het rapport ophalen
Op twee dinsdagen is er weer een rapportenmiddag/avond. U kunt dan praten met de leerkracht van uw kind. ok de Interne Begeleiders, Helma Verhage of Corine Schemkes kunnen u te woord staan. Tenslotte kunt u ook bij de directie van de school terecht of bij onze SchoolMaatschappelijk Werkster. Op deze dag bent u op school welkom om over het rapport te praten, u krijgt meestal een tijd van 10 minuten toegewezen.
November - Het kleuterrapport:
Bij het eerste rapport voeren wij met u als ouders een rapport-gesprek op school.
U kunt de juf ook vragen stellen !
Het is misschien de eerste keer dat uw kind een rapport krijgt daarom een extra uitleg bij het rapport.
Uw kind krijgt dit schooljaar 3 rapporten:
1e rapport in november
2e rapport in maart
3e rapport in juli
Onder het 1e, 2e en 3e rapport staan steeds drie balletjes:
0 0 0
Wanneer het eerste balletje (links) met zwart is ingekleurd betekent dit dat het kind dit onderdeel nog niet beheerst.
Wanneer het tweede balletje (in het midden) met zwart is ingekleurd betekent dit dat het kind dit onderdeel al een beetje beheerst.
Wanneer het derde balletje (rechts) met zwart is ingekleurd betekent dit dat het kind dit onderdeel beheerst.
Gedurende het schooljaar werken we eraan om bij het laatste rapport alle balletjes aan de rechterkant te kunnen inkleuren zodat de doelen die bij groep 1 horen behaald zijn.
Uw kind krijgt een kopie van het rapport mee naar huis.
Op school bewaren we het origineel in een map. Deze map wordt aan het eind van het schooljaar meegegeven naar de volgende groep.
Zo komen de rapporten van groep 1 tot en met 8 in één map. Deze map geven we aan het eind van groep 8 aan uw kind.
Plakboek
Regelmatig krijgen de kinderen werkjes die ze op school gemaakt hebben mee naar huis.
Op school bewaren we ook een aantal werkjes in een plakboek. Wanneer het plakboek vol is krijgt uw kind dit mee naar huis.
November - Het voortgangsgesprek voor groep 3 t/m 8
In groep 3 tot en met groep 8 is er een voortgangsgesprek, dus nog geen rapport.
De juf vertelt hoe het op school gaat en stelt u vragen. U kunt zelf ook vragen stellen.
Ook hier geldt: de afspraak krijgt uw kind mee op papier, hierop is aangegeven hoe laat en wanneer de juf u belt.
Wilt u het de juf of meester melden als u verhinderd bent om gebeld te worden, dan maakt de juf een nieuwe afspraak.
Als er meer bijonderheden zijn met uw kind of er zijn grote zorgzaken te bespreken dan maken we daarvoor een aparte afspraak. Dit hoeft niet te wachten tot een rapportgesprek.
Het is de bedoeling dat het gesprek over het rapport of over de voortgang ongeveer 10 minuten duurt.
Vriendelijke groeten van de meesters en juffen van CBS “de Akker”
Hiernaast ziet u een rapporten uit de 60-er, 70-er en 80-er jaren.